How Russian TV propaganda is made

Chainsoff's Blog


On Aug. COLTA.RU published three articles about what it’s like to work for federal television networks in Russia. These organisations have long been controlled by the authorities: they work as a single propaganda machine. The first two included an account by Liza Lerer, a former editorial manager of Russia 1’s marketing board, and a profile of Yulia Chumakova, Channel One’s South bureau chief, and the author of the infamous ‘crucified boy’ story.

The third article, published here in a translation by Anna Aslanyan, comprises four accounts: two former employees of the All-Russia State Television and Radio Broadcasting Company (VGTRK) and a former producer at the private channel REN TV share their experiences anonymously, while Stanislav Feofanov, a TV Center (TVC) producer, speaks under his real name.

The conversations with the ex-VGTRK staffers were first recorded by Aleksandr Orlov, former deputy editor of Russia 24 and Russia…

View original post 5,189 more words

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in: Logo

You are commenting using your account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s